• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Myras väg mot skuldfrihet

Mes

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
14 April 2024
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Det var ca 2 år sedan jag slutbetalade mitt lumify lån. Nu plötsligt får jag sms fr dem att de blivit billigare och i förrgår fick jag mejl fr MoneyGo (som jag, med stora svårigheter, lyckades slutbetala för nån månad sedan) att de erbjuder mig som nyligen haft lån där ett lån på 50 k till 6% ränta.
Nej tack! Mig får ni inte på kroken igen!!!

blev du skuldfri via skuldsanering eller löneutmätning?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 017
Poäng
4 807
blev du skuldfri via skuldsanering eller löneutmätning?
Inget utav dem. Är inte skuldfri än! Men snickrar på en egen ”skuldsanering” med snöbollsmetoden.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 186
Mottagna reaktioner
814
Poäng
717
Inget utav dem. Är inte skuldfri än! Men snickrar på en egen ”skuldsanering” med snöbollsmetoden.
Du är fantastisk. Tack att du får mig på nya tankar att kämpa vidare när allt var jobbigt ett tag. Du är fantastisk
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 017
Poäng
4 807
När jag får veta att vi behöver nya sommardäck tre dagar innan däck ska bytas. Sambon lever helt klart i en helt annan värld än den jag dagligen tvingas möta.
Idag får jag veta vad dessa däck kommer kosta, hur det ska finansieras är oklart men det blir ngn sorts kredit. Så bakslag ja men det som inte dödar en gör en..... arg/besviken/.... inte f*n blir jag starkare (om man får lov att vara lite humoristisk mitt i eländet).
Men vi kämpar på eller hur?!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 017
Poäng
4 807
Gothia brukar skicka alla fakturor i Kivra. Så det var lite obehagligt när jag såg brev fr dem i brevlådan. Första tanken var om jag hade glömt att betala månadens faktura (fast jag vet att jag har betalat men fick panik ändå!)
Det var "bara" ett brev om att betalningsplanen löpt ut men att de sätter upp en ny och med samma villkor som förut. Man tackar!
Men varför kunde de inte skicka det brevet i Kivra undrar jag!
 

autismaddict

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
17 September 2023
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
42
Poäng
156
Gothia brukar skicka alla fakturor i Kivra. Så det var lite obehagligt när jag såg brev fr dem i brevlådan. Första tanken var om jag hade glömt att betala månadens faktura (fast jag vet att jag har betalat men fick panik ändå!)
Det var "bara" ett brev om att betalningsplanen löpt ut men att de sätter upp en ny och med samma villkor som förut. Man tackar!
Men varför kunde de inte skicka det brevet i Kivra undrar jag!
Jobbigt.

Men jag vet inte.
 

Tomtom72

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
23 April 2023
Meddelanden
443
Mottagna reaktioner
236
Poäng
407
Löste det sig med sommardäcken? Ibland kan man hitta ganska billiga/bra begagnade som duger ett år på blocket/nätet.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp